Mengenai telapak tangan Hiperhidrosis - A Keadaan yang paling memalukan

Mengenai telapak tangan Hiperhidrosis - A Keadaan yang paling memalukan

Salah satu perkara yang paling memalukan yang boleh berlaku kepada anda adalah untuk tapak tangan berpeluh berlebihan tanpa anda perlu apa-apa jenis kawalan ke atasnya. Mudah kerana ia berbunyi, ia adalah satu keadaan yang menyebabkan kesusahan terperi kepada orang-orang yang bernasib baik mengalami. Keadaan ini, di mana peluh keluar berlebihan dari tapak tangan, dipanggil Palmar Hyperhidrosis.

Walaupun penyebabnya tidak diketahui sepenuhnya, ia biasanya keturunan, tetapi apa punca sebenar ia adalah jelas bahawa kelenjar peluh sekitar tapak tangan menjadi entah bagaimana hiperaktif. Banyak di antara kita biasanya mengalami tapak tangan berpeluh dalam keadaan yang sangat tegang, tetapi orang-orang yang mengalami hiperhidrosis palmar benar-benar boleh mempunyai peluh mencurah keluar dari tapak tangan mereka pada setiap masa.

Salah satu sebab mengapa hiperhidrosis palmer biasanya sengit adalah bahawa lebih lima juta kelenjar peluh yang kita ada di seluruh badan kita, lebih dua pertiga daripada mereka yang ditemui di tapak tangan kita sahaja. Amazing! Ini bermakna bahawa jika apa-apa sebab kelenjar peluh palmar menjadi hiperaktif, yang berpeluh akan datang mencurah di dalam torrents.

Seseorang dengan hiperhidrosis palmar akan merasa janggal untuk berjabat tangan, memegang segelas, cengkaman rel tangga, memegang dikasihi, cengkaman yang stereng, jenis pada papan kekunci komputer, pengendalian kertas kerja dan mendapati ia mencabar untuk melakukan banyak daripada yang tidak terkira banyaknya perkara yang berbeza yang kita lakukan dengan tangan kita sehari-hari. Sememangnya, kesulitan itu akan sentiasa membawa bersama mereka tekanan psikologi dan rasa malu menyebabkan orang itu serius untuk sentiasa bimbang tentang keadaan mereka. Oleh itu mereka mula mengelakkan situasi sosial yang asas kerana takut membuat orang lain menyedari keadaan mereka dan mendedahkan diri mereka kepada cemuhan. Oleh itu, mereka mengalami kerugian besar keyakinan dalam diri mereka dan tidak unnaturally, ramai daripada mereka yang sangat-sangat berusaha untuk menyembuhkan diri mereka ini paling memalukan keadaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar