Black kuku jari kaki Kulat - Bagaimana ia Boleh dielakkan

Black kuku jari kaki Kulat - Bagaimana ia Boleh dielakkan

Kulat kuku jari kaki hitam telah menjadi dilema isi rumah biasa dan terdapat beberapa sebab mengapa seseorang memperoleh ia. Ia dicirikan oleh bau busuk dan kuku mengelupas hitam. Selain daripada fakta bahawa ia boleh membuat kaki anda kelihatan sangat hodoh, ia juga boleh menyakitkan.

Atlet amat terdedah kepada penyakit ini kerana kaki mereka mendapat lebam kebanyakan masa. Atas sebab ini, mereka tidak boleh memakai kasut tanpa stokin. Mereka juga perlu terlalu memilih apabila ia datang kepada apa yang mereka pakai di kaki mereka. Mereka perlu memastikan bahawa barangan yang mereka akan menggunakan akan cukup selesa dan boleh menjaga kaki mereka dengan baik.

Malah mereka yang tidak atlet boleh memperoleh kulat kuku jari kaki hitam. Ini boleh berlaku setiap kali mereka mendapatkan kaki mereka lebam. Ambil sebagai contoh, apabila seseorang perlu pergi ke atas mereka. Satu lagi punca yang mungkin adalah apabila mereka berjalan tanpa kasut di tanah, tidak melakukan apa-apa perkara-perkara ini boleh mendedahkan kaki mereka untuk lebam yang mungkin membawa kepada perkembangan penyakit ini. Kaki berpeluh juga merupakan salah satu kemungkinan punca kulat kuku jari kaki hitam.

Terdapat mungkin salap dan ubat-ubatan yang boleh dibeli di kaunter untuk merawat penyakit ini. Walau bagaimanapun, kebanyakan daripada mereka tidak benar-benar berkesan. Selain itu, pil dan kapsul boleh membawa kesan buruk kepada hati dan buah pinggang seseorang. Ini adalah sesuatu yang kebanyakan orang tidak sedar.

Dalam merawat penyakit ini, cara semula jadi masih dianggap sebagai yang terbaik dan paling selamat. Anda boleh membuat beberapa remedi rumah untuk sementara menyelesaikan masalah ini. Kaedah-kaedah ini bagaimanapun tidak menjanjikan penyembuhan kekal untuk kulat kuku jari kaki hitam; semata-mata kerana ini jenis penyakit boleh berulang lagi.

Jika kulat kuku jari kaki hitam anda menjadi lebih teruk, adalah lebih baik untuk berunding dengan seorang pakar supaya anda akan diberi preskripsi yang betul. Doktor anda masih tahu apa yang terbaik untuk keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar