Kenapa Saya Perlu Mendapatkan sembelit?

Kenapa Saya Perlu Mendapatkan sembelit?

Soalan:

Saya mempunyai darah di dalam pergerakan usus saya untuk masa yang lama. Saya mempunyai sejarah masalah pencernaan dan masih mendapat sembelit kadang-kadang, walaupun saya mengelakkan produk tenusu, gandum, gula dan makanan diproses. Saya mempunyai psoriasis dan ekzema sejak lahir. Saya tidak menangani tekanan dengan baik dan saya sering letih. Bolehkah anda membantu?

Jawapan:

Tanpa sejarah perubatan penuh, saya hanya boleh memberikan nasihat umum, tetapi ini boleh membantu gejala anda. Saya yakin bahawa doktor telah menyemak kolon anda untuk kolitis, tumor dan lain-lain sumber darah di dalam najis. Jika tidak maka saya cadangkan anda mendapatkan siasatan ini dilakukan sekarang. Ia berkemungkinan bahawa punca beberapa gejala adalah sembelit anda. Ini mengeringkan lapisan usus besar, yang sepatutnya menjadi lembap Tanpa pelinciran, ramai najis tidak boleh ditolak dengan mudah. Sembelit kronik boleh menyebabkan lapisan untuk membangunkan retak, bukan seperti bibir pecah-pecah. Ini menyebabkan perdarahan yang kecil ini yang mungkin apa yang anda lihat dalam najis anda. Kekeringan ini juga boleh menyebabkan ulcerations (luka) pada lapisan usus, yang juga boleh menjadi punca pendarahan.

Apabila anda sembelit, anda menolak dengan otot abdomen untuk mengosongkan usus. Tekanan boleh menyebabkan bengkak pada urat di bahagian dubur. Ini vena mempunyai injap, yang memastikan bahawa darah hanya mengalir ke arah jantung. Tetapi tekanan menjadikan injap rosak, membolehkan darah mengalir ke belakang sehingga ia mencapai injap seterusnya yang berfungsi dengan betul. Ini menyebabkan takungan darah untuk membentuk dalam urat, menolak keluar dinding urat dan membentuk buasir (yang serupa dengan vena varikos). Ramai najis keras memaafkan ini buasir halus boleh menyebabkan melecet dan pendarahan. Buasir adalah 'dalaman' apabila mereka berada di atas paras cincin dubur dan 'luaran' apabila mereka menonjol di luar.

Mengenai gejala anda yang lain, sembelit dan penghadaman masalah boleh menyebabkan malabsorption mineral, yang membawa kepada kekurangan dalam darah. Ini boleh menyebabkan keletihan kronik dan kerengsaan. Punca psoriasis adalah jangkungan tidak jelas, tetapi jika anda cuba apa yang saya cadangkan di bawah, anda boleh, mendapatkan sedikit kelegaan dari keadaan kulit anda, juga. Anda juga akan mencari maklumat tentang merawat mereka di laman web saya.

Untuk sembelit

* Minum dua liter air tulen masih setiap hari antara waktu makan; makan buah ara, betik, bayam, prun dan ubi bit.
* Sebelum tidur, ambil lsabgol sekam psyllium atau Cytoplan serbuk psyllium husk: meletakkan dua sudu, atau seperti yang diarahkan, dalam satu cawan air suam, kacau, campurkan satu sudu teh madu Manuka dan minum dengan cepat sebelum kandungan menjadi agar-agar; minum dua gelas air selepas itu untuk mencuci ke bawah.

Untuk masalah pencernaan yang lain

* Produk Elakkan yis, buah-buahan sitrus, makanan berempah, barangan dalam tin, sos siap, kopi, bir, champagne dan wain merah selama tiga bulan.
* Makan perlahan-lahan dan kunyah makanan.
* Jika anda mahu, menghirup sedikit air semasa makan, tetapi hanya minum jumlah yang lebih besar sekurang-kurangnya 45 minit sebelum dan selepas makan.
* Ambil Formula Perut: satu dua kali sehari selama dua bulan.
* Oleh kerana anda kehilangan darah kadang-kadang, anda mesti menyimpan besi anda tahap. Tablet besi akan memburukkan lagi sembelit, jadi anda perlu bergantung kepada sumber semula jadi melainkan anda anemia. Makan makanan seperti bayam, buah delima, hati dan daging merah (organik jika boleh), ceri dan 'epal merah, yang akan semua bantuan untuk menambah darah anda.

Untuk masalah kulit anda

* Minum penyerapan ranting Kadu pada waktu pagi untuk dua bulan (rendam dua dalam secawan air panas pada waktu malam). Ini akan membantu untuk menyahtoksik usus anda dan mengawal penumbuhan yg terlalu cepat candida, yang boleh memberi kesan kepada kulit anda.
* Ambil tonik umum: satu sudu besar dicampur dengan madu manuka sedikit dan air setiap pagi selama dua bulan.

Untuk tenaga umum dan kesihatan

* Mengurut leher dan bahu anda selama lima minit setiap malam di tidur dengan Minyak Lifestyle. Ketegangan di kawasan-kawasan ini akan berkurangan dan aliran darah ke otak akan bertambah baik. Ini akan membuat anda lebih tenang dan meningkatkan tidur anda.
* Dengar pita bersantai untuk menenangkan fikiran anda sebelum tidur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar